‘Waarom varen als je ook kunt vliegen’ was ons antwoord op de vraag van Twitter om een aantal topklanten en prospects een unieke experience tijdens Sail Amsterdam te geven.

Twitter Nederland wilde de band versterken met C-level marketeers en het merk Twitter tijdens een bijeenkomst tot leven brengen. SAIL Amsterdam was de ideale gelegenheid om marketeers te inspireren en het platform Twitter, in al zijn facetten, te betrekken in hun social strategy. 

Een exclusieve gastenlijst werd uitgenodigd in de helikopter hangar in Amsterdam. Na een inhoudelijke presentaties, vlogen de gasten (al Tweetend en Periscopend) in een #BirdsEye Twitter-heli over de tallships van SAIL. In de hangar, die aangekleed was in festival-like setting, keken de gasten aan de grond live mee via Periscope, de nieuwe livestream app van Twitter.

Als extra bijkomstigheid zagen 500.000 bezoekers van SAIL Amsterdam de branded Twitter helikopter rondvliegen. Het event was trending topic en had meer dan 1 miljoen impressies op Twitter. De gasten zelf waren laaiend enthousiast getuige deze Tweet; 

“Holy shit! This was the coolest thing ever. Thanks @TwitterNL”.


Het winnen van de Gouden Giraffe Award voor deze case was de kers op de blauwe taart!