Een virtuele hometown

Ieder jaar organiseert bol.com een dag om haar medewerkers te inspireren, de strategie te delen en samen naar de toekomst te kijken. Live, vanaf een echt podium. Zo was dat ook de bedoeling voor 2021, maar in tijden van corona, is de inspiratiedag vakkundig omgetoverd naar een online editie.

We creëerden een virtuele hometown; Bolville. Een digitaal platform waarop alle bol.com'ers ‘thuis’ konden komen. Bolville telde 16 herkenbare locaties voor bol.com’ers zoals het hoofdkantoor, de warehouses, het auditorium en de playground. Deze typische bol.com locaties functioneerden als online stages waar van alles te beleven viel met een hoge mate van interactiviteit. Van een strategie film en een live Q&A met de directieleden tot iconische keynote speakers. Van een Bolympic Game waarmee je Bollars kon verdienen tot interviews en energie sessies. Een ochtend vol inspiratie, waar iedereen een eigen programma kon samenstellen.

Het ‘online gaan’ bood allerlei nieuwe kansen en uitdagingen! Er was geen limiet op het aantal gasten (alle 2.500 medewerkers!), maar de echte connectie maken en het gevoel van samen zijn was natuurlijk wel een uitdaging. Met een 8,9 als event review kunnen we zeggen dat we hierin geslaagd zijn.